عقد قرارداد همکاری بین سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و سفارتخانه ژاپن

عقد قرارداد همکاری بین سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و سفارتخانه ژاپن

به مناسبت هفته پژوهش و با حضور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سفارت ژاپن در تهران قرارداد بهره مندی از اعتبار تجهیزاتی GGP بین این سازمان و سفارتخانه ژاپن منعقد شد.

در این جلسه که به دعوت سفارت ژاپن و با هدف استفاده از اعتبار تجهیزاتی GGP وتجهیز مرکز پایش و ارتقای سلامت با تمرکز ویژه بر سالمندان، قراردادی بین کازو توشی آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران و مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهرانمنعقد شد

دکتر مسعود حبیبی رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: کشور ژاپن گامی بنیادی برای دوستی و پیوند بین ملت ها و تحقق توسعه پایدار جهانی بر می‌داشته است. انجام فعالیت های بشردوستانه در قالب اعتبار تجهیزاتی(GGP) در اقصی نقاط دنیا، تجلی بخش انسانیت و مهرورزی و عینت بخش کلام سعدی شیرازی  و عبارت  بنی آدم اعضای یک پیکرند است.
او افزود: بی‌تردید استفاده از تجربیات ارزشمند کشور ژاپن که سال‌هاست با مدیریت علمی و مواجهه کارآمد با پیامدهای سالمندی، پرچمدار شاخص امید به زندگی سالم در جهان بوده، می‌تواند راهنمای مواجهه بومی شده ایران در این زمینه باشد.
امروز که قرارداد راه اندازی این کلینیک برای خدمت رسانی ویژه به سالمندان امضا می‌گردد، امیدوارم علاوه بر ارتقا و پایش به­هنگام سلامت این گروه، فرصتی برای توجه جدی به پدیده نوین سالمندی در ایران و بهره برداری از ظرفیت های این زیرساخت در راستای اهداف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در این حوزه فراهم گردد. به امید اینکه این کلینیک بتواند الگویی برای ارائه خدمات مشابه در سایر نقاط کشور قرار گیرد و علاوه بر این پروژه، گام های بلند علمی برای تولید دانش و ارتقا سلامت برای خدمت به بشریت برداریم. مرکز پایش و ارتقای سلامت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، برای ارائه خدمات به هموطنان و همچنین به عنوان یک زیرساخت ارزشمند برای انجام پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و آماری ویژه گروه پژوهشی، پزشکی مبتنی بر سبک زندگی سالم، به زودی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و سفارت ژاپن قرارداد بهره مندی از اعتبار تجهیزاتی GGPرا امضا کردند
جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و سفارت ژاپن قرارداد بهره مندی از اعتبار تجهیزاتی GGPرا امضا کردند

در این جلسه سفیر ژاپن نیز گفت: دولت ژاپن با دولت ایران در حوزه های مختلف بخصوص حوزه سلامت و بهداشت از سال ۱۹۹۹ همکاری داشته است و تعداد ۱۵۷پروژه GGP در ایران انجام شده است و امروز هم ۵ پروژه دیگر شامل این اعتبار خواهند شد.
او افزود: اولین پروژه معرفی تجهیزات پزشکی پیشگیری برای سالمندان در استان تهران است که توسط سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران انجام می شود. این پروژه برای معاینه سلامت و غربالگری سالمندان توسط تجهیزات الکترونیکی جهت پیگیری وضع سلامت و وضع بیماری آنهاست.

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و سفارت ژاپن قرارداد بهره مندی از اعتبار تجهیزاتی GGPرا امضا کردند

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.