«شفا و آرامش» ارمغان کنگره زخم برای مبتلایان به زخم های مزمن

«شفا و آرامش» ارمغان کنگره زخم برای مبتلایان به زخم های مزمن

دکتر پروین منصوری دبیر علمی کنگره در مراسم افتتاحیه نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت گفت: یکی از وظایف اصلی مراکز علمی، نشر علم اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها است. جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی در مورد زخم و ترمیم بافت داشتند و  امروز پس از ۹ سال برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت در جهاد علوم پزشکی و پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت شاهد مشاهده می کنیم این نهال کوچک با سایه پربار خود شفا و آرامش را برای مبتلایان به زخم های مزمن به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری درمان زخم گفت: دنیا در دهه اخیر توجه زیادی به کنترل و پیشگیری و درمان زخم داشته است، چراکه هویت کره زمین و زندگی بشر متفاوت شده است. مسن شدن جمعیت باعث افزایش مشکلاتی مثل چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها شده که هرکدام ممکن است معضل زخم را به دنبال داشته باشد. زخم‌ها ظاهراً ساده به نظر می‌رسند، ولی درمان آن‌ها و بار اجتماعی، مالی، روحی و … آن برای بیماران و جامعه بسیار زیاد است.

دکتر منصوری ادامه داد: در تمام دنیا توجه به این معضل بیشتر شده است و کنگره‌های مربوط به زخم به صورت بین‌المللی دو یا سه بار به صورت سالانه برگزار می‌شود که راه‌کارهای جدید درمانی را آموزش دهند.

دکتر منصوری ادامه داد: یکی دیگر از ابعاد این کنگره ایجاد اشتیاق برای پیشبرد تکنولوژی های نوین درمانی و تشخیصی زخم است که راه اندازی شرکت های مختلف دانش بنیان در این حوزه نمایانگر این موضوع است.

دکتر منصوری با بیان اینکه کنگره با ۱۲ پنل تخصصی و ۷۲ سخنرانی ارائه خواهد شد گفت: با همکاری وزارت بهداشت امتیازات بسیار خوبی در نظر گرفته شده است. فکر نمی کنم وزارت بهداشت در کنگره دیگری به این اندازه امتیاز در نظر بگیرد.

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.