جدیدترین دستگاه لیزر برای التیام درد

جدیدترین دستگاه لیزر برای التیام درد

مرکز لیزر ارتوپدی OrthoLazer که به‌تازگی در روچستر افتتاح شده است. روش جدیدی را برای بیماران برای التیام درد با استفاده از لیزر درمانی به ارمغان آورده است.

فناوری نوآورانه‌ای که این مرکز از آن استفاده می‌کند،  MLS M8 Robot Laser Therapy نام دارد که توسط    FDA  تائید شده است. این درمان می‌تواند درد و التهاب را برای مسائل مختلف، مانند کمردرد، پارگی روتاتور کاف، آرنج تنیس بازان، آرتریت، سندرم تونل کارپال و موارد دیگر درمان کند. همچنین از آن برای آسیب‌های بیمارانی که دچار رگ به رگ شدن یا شکستگی شده‌اند استفاده می‌شود. این دستگاه می‌تواند زمان بهبودی را به نصف کاهش دهد، زیرا التهاب حاد با این لیزر ضدالتهابی به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

روش کار این دستگاه به این صورت است که طول موج‌های خاصی از نور را برای درمان درد منتشر می‌کند، نور وارد سلول‌های آسیب دیده می‌شود و فعالیت درون سلولی را تحریک می‌کند، درد را کاهش می‌دهد و زمان بهبودی را تسریع می‌کند. انرژی نور در حدود پنج تا شش سانتی‌متر به داخل سلول‌ها وارد می‌شود و به کاهش التهاب کمک می‌کند. به گفته دکتر سیگمن مدیر این مرکز استفاده از این نوع لیزر فرآیند التهابی را خاموش می‌کند، به این معنی که برای بیمار درد کمتر، بهبود عملکرد، بی نیازی از مصرف قرص، تزریق و حتی به‌طور بالقوه جلوگیری از جراحی را به ارمغان می آورد. طبق گفته سیگمن، لیزر درمانی تقریباً 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و بسته به شرایط هر فرد، اغلب به 6 تا 10 ویزیت نیاز دارند.

به دلیل همه‌گیری بیماری کووید19 این روش برای بسیاری از بیماران که به‌ناچار از اماکن درمانی نمی‌توانند استفاده کنند بسیار مفید می‌باشد همچنین به‌تازگی از این دستگاه برای کاهش التهاب در بهبودیافتگان در بیماری کووید 19 استفاده‌شده است.

Ref:

https://www.rochesterfirst.com/news/health/its-a-miracle-new-local-laser-therapy-helps-people-heal-without-pills-invasive-procedures/

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.