نشست علمی ویژه پژوهشگران: هوش مصنوعی در درمان زخم

نشست علمی ویژه پژوهشگران: هوش مصنوعی در درمان زخم

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، در این نشست خانم دکتر هاله فاتح از مرکز انفورماتیک پزشکی به موضوع کاربرهای هوش مصنوعی در درمان زخم و تشخیص بیماری های پوستی پرداخت.

ایشان در این  نشست علمی بیان کردند قرن جدید را قرن همزیستی انسان و هوش مصنوعی و داده ها را طلای عصر معاصر می نامند. امروزه یکی از پرطرفدارترین صنایع در سیستم اقتصادی توسعه نرم افزارهای هوشمند است.  با توسعه نرم افزارهای مراقبت های بهداشتی، در دهه گذشته رشد بی سابقه ای را در صنعت سلامت شاهد بوده ایم. در دسترس بودن حجم عظیمی از داده های بالینی علاقه متخصصان مراقبت های بهداشتی را به نقش بالقوه هوش مصنوعی(AI) در صنعت مراقبت های بهداشتی افزایش داده است. هوش مصنوعی توانایی استخراج اطلاعات مفید و کشف الگوهای پنهان از این داده‌های حجیم و استفاده از آن‌ها برای بهبود سیستم سلامت را دارد. سوابق پزشکی الکترونیکی (EMR) و پرونده الکترونیک سلامت (EHRs)، دو پیشرفت قابل توجه در این زمینه هستند. برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور می توانند نقش مهمی در ارائه مراقبت مستمر به جامعه از طریق شناسايي علل رخداد، تشخيص، پيش بيني و درمان بيماري ها داشته باشند.

دکتر فاتح اظهار داشت در زمینه تشخیص بیماری های پوست نظیر انواع سرطان های پوست و در مدیریت و درمان زخم های مزمن، فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی به تعداد بیشتری از بیماران اجازه می دهد ضمن ارزیابی دقیق وضعیت فعلی سلامت خود  با متخصصان این حوزه ارتباط برقرار کنند. با توجه به این عوامل، هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور پتانسیل زیادی برای ایجاد انقلابی در نحوه ارائه مراقبت از زخم ها  و پیش بینی بیماری های پوستی  دارند و می تواند به کاهش هزینه ها، بهبود کارایی و ایجاد عدالت بیشتر در سلامت کمک کنند.

در پایان  به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت و درمان زخم و تشخیص بیماری های پوستی پرداخته شد و چند برنامه هوشمند موفق در این زمینه نیز معرفی شد.

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.