اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای همکاری با جهاد دانشگاهی

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای همکاری با جهاد دانشگاهی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در بازید از پژوهشکده «یارا» مطرح کرد

آماده همکاری با جهاد دانشگاهی هستیم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی ظهر دیروز، سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت از پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت «یارا» بازدید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دیدار اظهار کرد: اگر خواهان استمرار موفقیت دانشگاه‌های تراز اول کشور هستیم باید نگاه مدیریتی را تغییر دهیم. دانشگاه‌ها با چالش‌های متعددی روبرو هستند؛ به طور مثال، صدور مجوز ساخت یک بنا در  دانشگاه چندین ماه زمان می‌برد و سبب افزایش قیمت تمام شده ساخت یک بنا می‌شود؛ چرا که از زمان ثبت درخواست تا صدور مجوز ساخت، قیمت تجهیزات گران می‌شود.

وی با بیان اینکه «زمان» ستون چهارم مدیریت به حساب می‌آید، افزود: زمان یک فرصت مغتنم است و هنگامی که فرصت طلایی را از دست دهیم، توانایی احیای این زمان را نداریم.

ضرورت توجه به کارگروهی

قناعتی با انتقاد از شیوه کار گروهی در ایران گفت: متاسفانه روحیه کار گروهی در کشور وجود ندارد. اگر روحیه تعامل و همکاری در کشور ایجاد شود بسیاری از کارهای غیرممکن، امکان‌پذیر می‌شود. تیم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد  با سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران همکاری کند. به طور قطع، همکاری‌های مشترک سبب اتفاقات بزرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد از اهمیت فراوانی در حوزه نوآوری برخوردار است، خاطرنشان کرد: به طور قطع، نوآوری از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و اگر نتوانیم نوآوری خلق شده را وارد بازار جهانی کنیم عمل انجام شده بی‌فایده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه در سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: روسای دانشگاه‌های روسیه از دستاوردهای ایران شگفت‌زده بودند و پرسش «چگونه با وجود تحریم‌ها توانسته‌اید به موفقیت‌ دست یابید؟» را مطرح کردند. ما می‌توانیم محصولات تولیدی کشور را به روسیه صادر کنیم و ارزآوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه حائز اهمیت است، افزود: من از یک استارت‌آپی در سفر به چین بازدید کردم. این شرکت، یک پل برای ارتباط میان صنعت و دانشگاه بود. این شرکت استارت‌آپی، نیاز صنعت در بخش نیروی انسانی را بررسی می‌کرد و دانشجویان دانش‌آموخته را با توجه به تقاضای آنها برای اشتغال معرفی می‌کرد.

قناعتی با بیان اینکه ربات جراح «سینا» در دانشگاه علوم پزشکی تهران ساخته شده، ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر این است ربات جراح «سینا» نسبت به نمونه خارجی آن یعنی «داوینچی» با کیفیت‌تر است. دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است ۱۰ ربات جراح سینا به فروش برساند و امکان فروش بیشتر این ربات وجود دارد.

اعلام آمادگی همکاری در عرصه پژوهش

وی با اشاره به ضرورت همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: من از سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران می‌خواهم با معاونت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارتباط داشته باشد. اگر سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه نگارش مقاله همکاری داشته باشد، برای هر مقاله پژوهشی، مبلغ ۲۰ میلیون تومان به سازمان جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت می‌کنیم.

خواهان دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت هستیم

قناعتی با اشاره به اهمیت آموزش گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد که در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران شرکت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان شعار سال ۱۴۰۳ انتخاب شده، افزود: ما در سال جاری توانسته‌ایم ۲۰ محصول وارد بازار کنیم. دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است پارک علم و فناوری «شهید سلیمانی» که بزرگترین پارک علم و فناوری در خاورمیانه است، احداث کند. اگر جهاد دانشگاهی خواهان ایجاد یک مجموعه تحقیقاتی است دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد که پذیرای این نهاد در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی باشد.

دعوت از جهاد دانشگاهی برای حضور در شهرک علم و فناوری شهید سلیمانی

قناعتی ادامه داد: ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر داریم دانشکده فناوری‌های نوین این مجموعه آموزشی را در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی احداث کنیم. وسعت پارک علم و فناوری شهید سلیمانی معادل ۱۷ هزار متر است و با ۸۰۰۰ متر زمین وقفی که به تازگی گرفته‌ایم مساحت شهرک علم و فناوری شهید سلیمانی افزایش می‌یابد و به ۲۵هزار متر می‌رسد.

تقاضای برگزاری کنگره علمی در دانشگاه «سبطین»

وی با بیان اینکه دانشگاه «سبطین» را در شهر کربلا ایجاد کردیم، افزود: دانشگاه سبطین، شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران است. من از سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران می‌خواهم چند کنگره علمی در دانشگاه سبطین برگزار کند. حدود ۱۸ ماه از حیات دانشگاه سبطین می‌گذرد و دستاوردهای مهمی طی این مدت حاصل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره دانشجویان دانشگاه سبطین گفت: حدود ۶۰۰ دانشجو ر این مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

قناعتی درباره ساخت مرکز تخصصی دندانپزشکی در دانشگاه سبطین گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر دارد یک مرکز تخصصی دندانپزشکی به مساحت ۹۰۰۰ متر در کشور عراق احداث کند. من به مسئول احداث مرکز تخصصی دندانپزشکی در کشور عراق ابلاغ می‌کنم که با سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران همکاری داشته باشد.

اعلام آمادگی برای واگذاری مدیریت بیمارستان اسلام‌شهر 

وی با بیان اینکه بیمارستان ۴۳۰ تخت‌خوابی اسلامشهر را آماده راه‌اندازی کرده‌ایم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد در زمینه ارائه خدمات در بیمارستان اسلام‌شهر با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشد و مدیریت این مرکز درمانی را به سازمان جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار کند.

گیاهان دارویی، یک فرصت برای ارزآوری

قناعتی با بیان اینکه ۵۰ هزار دانشجوی چینی در رشته گیاهان دارویی تحصیل می‌کنند، افزود: میزان صادرات گیاهان دارویی کشور چین معادل ۵ میلیارد دلار است. ایران از منظر دستیابی به گیاهان دارویی در جایگاه سوم دنیا قرار دارد؛ برآوردها حاکی از آن است که ۴۰۰۰ دانه گیاهی در کشور وجود دارد. جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از ظرفیت گیاهان دارویی برای صادرات بهره‌برد.

وی در پایان گفت: تا زمانی که خود را تغییر ندهیم و متعهد به اصول اخلاقی نباشیم جامعه تغییر نمی‌کند. ارزش‌ها و شایسته سالاری باید در کانون توجه قرار گیرد. هدف مردم از ایجاد انقلاب اسلامی به روی کار آمدن ارزش‌ها بود.

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.