
۲۶ اردیبهشت ماه هرسال به عنوان روز جهانی نور، به پاس اهمیت نور و کاربردهای فناوریهای مبتنی بر آن در زندگی انسان، سلامت و علوم مختلف، در سراسر جهان گرامی داشته میشود. در این روز، برنامههای متنوعی از جمله سمینارها، کنگرهها، وبینارها و نمایشگاههایی با محوریت نور و فوتونیک برگزار میگردد.
به همین مناسبت، گروه پژوهشی فوتودینامیک در سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، پژوهشکده یارا و مرکز تحقیقات لیزر پزشکی، وبیناری با عنوان «غیرفعالسازی فوتونیکی» تدارک دیده بود. این رویداد به دلیل شرایط کشور، با یک ماه تأخیر در تاریخ ۲۳ خردادماه همراه با کسب امتیاز بازآموزی از آموزش مداوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
این وبینار با همکاری ۹ سخنران متخصص در رشته های تخصصی پوست، دندانپزشکی ، میکروبیولوژی ، فیزیک پزشکی و بیوشیمی برگزار گردید.موضوعاتی درباره میکروارگانیسمهای مقاوم به درمان و چالشهای آنها، چالشهای میکرو ارگانیسمهاب عفونت زا در بیماریهای پوست، غیرفعالسازیهای میکروارگانیسمی در صنایع دارویی و غذایی، استفاده از تکنولوژیهای مبتنی بر نور و کلد پلاسما در بیماریهای پوستی و زخم و تزمیم پوست ، استفاده از تکنولوژیهای مبتنی بر نور و پلاسمای سرد در بیماریهای دهان و دنددانپزشکی از و غیرفعالسازی فوتودینامیکی و اهمیت طول موجهای مختلف نور در این تکنیک غیرتهاجمی، از موضوعات مهم سخنرانان وبینار از سازمانها و دانشگاههای مختلف بود.
در این میان، سخنرانی جناب آقای دکتر سید مهدی طبایی، دانشیار و رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی، با محوریت استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد در زخم پوستی و ترمیم در کنار کاربرد تکنوژی مبتنی بر نور و ماده حساسگر نوری در این زمینه، از جمله سخنرانیهای برجسته این وبینار بود. ایشان به رویکرد جدید استفاده از این روشها در کلینیک زخم و ترمیم بافت یارا اشاره جامعی نمودند.
اعضای هیئت علمی گروه فوتودینامیک، پژوهشگاه رویان، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیگر سخنرانان مدعو در این وبینار بودند. این وبینار ۳ ساعته با استقبال گسترده شرکتکنندگان و ثبتنامکنندگان در سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت با موفقیت به پایان رسید.
به اشتراک بگذارید: