نشست علمی ویژه پژوهشگران : “ارزیابی مدیریت زخم های مزمن در ایران با نگاه به آینده”

نشست علمی ویژه پژوهشگران : “ارزیابی مدیریت زخم های مزمن در ایران با نگاه به آینده”

نشست علمی ویژه پژوهشگران با موضوع “ارزیابی مدیریت زخم های مزمن در ایران با نگاه به آینده” روز چهارشنبه 31خرداد ماه 1402 در سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش معاونت پژوهش، سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، در این نشست دکترحسام الدین علامه مدیر کلینیک زخم و مرکز انفورماتیک سلامت، اظهار داشت در سال های اخیر پیشرفت در زمینه درمان بیماری ها و تغییر سبک زندگی افراد جامعه، سبب افزایش جمعیت و تغییر الگوی بیماری ها به سمت بیماری های غیرواگیر شده است. همزمان با شیوع برخی بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و بیماری های قلبی و عروقی، شاهد افزایش زخم های مزمن هستیم. براساس مطالعات انجام شده 15درصد بیماران دیابتی دچار زخم پای دیابتی میشوند. زخم پای دیابتی شایعترین علت بستری شدن بیماران دیابتی در بیمارستان است. از طرف دیگر بدون ارائه مراقبتهای لازم، این زخمها منجر به عفونت، گانگرن، آمپوتاسیون و حتی مرگ میشوند. به علاوه، قطع اندام تحتانی با بستری طولانی مدت، بازتوانی و مراقبت در منزل و حمایتهای اجتماعی همراه است.

در این جلسه آخرین آمار منتشر شده از شیوع دیابت، زخم پای دیابتی، قطع عضو و در نهایت مرگ ناشی از آن، در ایران و جهان ارایه شد و همچنین دستورالعمل استاندارد مدیریت درمان زخم و فناوری ها و ابزارهای هوشمند در این حوزه معرفی شد.

دکتر علامه با اشاره به اهمیت وجود شبکه ي ملی زخم، با توجه به کمبود هاي ذکر شده و جمعیت تحت تاثیر این عارضه، اظهار داشت از جمله اهداف مهم کلینیک زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، فعالیت علمی، فنی، پژوهشی و آموزشی در زمینه ي طراحی و توسعه ي شبکه ي ملی زخم براي حل مشکلات مذکور می باشد.

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.