وبینارفتودینامیک تراپی با نور طبیعی به مناسبت روز جهانی نور

وبینارفتودینامیک تراپی با نور طبیعی به مناسبت روز جهانی نور

وبینارفتودینامیک تراپی با نور طبیعی به مناسبت روز جهانی نور از طرف مرکز تحقیقات  لیزرپزشکی سازمان  جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در تاریخ 26 اردیبهشت 1403 برگزار گردید.

به گزارش معاونت پژوهشی همزمان با روز جهانی نور، از طرف گروه پژوهشی فتودینامیک ، مرکز تحقیقات لیزر پزشکی وبینار یک روزه ای دارای امتیاز آموزش مداوم برگزار شد.

در این وبینار که با حضور ارزشمند همکاران پزشک ، متخصص،علوم پایه پزشکی ، فیزیک و فتونیک ، بیوفیزیک و بیوشیمی و بین رشته ای مرتبط با کار نور اجرا شد. هشت ارائه علمی  و چندین موضوع علمی مرتبط با موضوع اصلی وبینار ، نانوحساسگرهای نوری در فتودینامیک تراپی پوشش داده شد . سخنران آغازین استاد فتونیک دانشگاه شهید بهشتی جناب آقای دکتر مهاجرانی درباره اهمیت نور و لیزر در علوم زیست و پزشکی  که به اهمیت روز جهانی نور و اهمیت گرامیداشت این روز در مراکز علمی نور و لیزر اشاره کردند. در ادامه استاد دکتر پروین منصوری و خانم دکتر لیلا عطائی فشتمی از متخصصین خوب پوست جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ، کاربرد بالینی فتودینامیک تراپی در درماتولوژی ودرترمیم زخم ارائه نمودند .

 و در ادامه خانم فدورا خطیبی شهیدی اصل حساسگرهای نوری و خانم دکترمریم سادات قرشی حساسگرهای نوری مورد استفاده در فتودینامیک درمانی و تشخیصی را برپایه نانوتکنولوژی به تفصیل ارائه دادند . دارورسانی بر پایه نور و لیزروکاربردآن در فتودینامیک تراپی ودرمان های ترکیبی توسط دکتر افشان شیرکوند ارائه گردید . و در پایان  مهندس محمد کشاورز رضایی حاصل های دارورسانی مبتنی برنانوتکنولوژی و جناب آقای دکتر سیف در زمینه واکنش پذیری ایمنی نانوذرات ارائه دادند. این برنامه با هدف افزایش تبیین کاربرد حساسگرهای نوری نوین و تکنولوژی های نوین نانو در ترکیب با نور و لیزر برای افزایش عملکرد فتودینامیک اجرا گردید.

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.